karina9 (resized)Van jongs af aan heb ik al een bovengemiddelde affiniteit met de Agri-Food business. Mijn keuze voor de opleiding levensmiddelentechnologie was dan ook snel gemaakt. Na mijn opleiding ben ik meteen in de zuivelindustrie aan de slag gegaan. Of eigenlijk meer op het grensvlak tussen food & pharma, namelijk: zuigelingenvoeding. Een fantastische categorie waarbij veel diverse aspecten samen komen zoals specifieke technologie, hoogwaardige ingrediënten, voedingskundige parameters, (strikte) wetgeving, innovatie en multidisciplinair projectmanagement. Na een aantal jaren in de productontwikkeling te hebben gewerkt, was mijn interesse in een meer commerciële rol gewekt en heb ik de overstap gemaakt naar het marketing-vakgebied.

“Bewapend” met specifieke kennis over productie van en voedingskundig onderzoek naar zuigelingenvoeding, belandde ik in het vakgebied van marketing & communicatie.
Bijna dagelijks merkte ik dat het bijzonder praktisch is wanneer je zowel de taal van productie/R&D als van Sales & Marketing spreekt. Hier ligt dan ook duidelijk mijn kracht. Enerzijds richting geven aan innovatie met kennis uit de markt, anderzijds strategisch communiceren in de markt door een goede vertaalslag te maken van wetenschap naar consument.

Na 18 jaar met heel veel plezier en passie voor ’s lands “zuivelgigant” FrieslandCampina te hebben gewerkt, heb ik mijn loopbaan bij FrieslandCampina beëindigd, ben ik gestart met mijn eigen bedrijf en zoek ik opdrachten waarbij ik mijn kennis en ervaring op het gebied van internationale marketing, gecombineerd met mijn technologische achtergrond, kan inzetten om andere bedrijven en merken te laten groeien.

Inspired by nature & science

Essentie & Werkwijze

Het belangrijkste element in de projecten die ik uitvoer, is in eerste instantie het luisteren naar de klant. In een oriënterend gesprek wordt meestal al snel duidelijk of ik van toegevoegde waarde kan zijn.

Mijn werkwijze kenmerkt zich door grondige analyse, met oog voor details en organisatorische samenhang op basis waarvan ik kom tot een degelijk onderbouwd, strategisch marketing en communicatieplan dat aansluit bij de doelstellingen van de organisatie en waarvoor draagvlak is gecreëerd gedurende het proces.

Waarom Panta Rhei?

Transparant

Vooraf worden duidelijke afspraken gemaakt over de doelstellingen van een project, de te behalen resultaten maar vooral ook over de aanpak en de kosten.

Heldere analyse

Op basis van een grondige analyse kunnen onderbouwde beslissingen worden genomen.

Persoonlijke aanpak

Iedere opdracht is uniek en wordt ook zo uitgevoerd, waarbij persoonlijk contact met de klant een essentieel onderdeel is. Geen "trucjes" maar tailor-made oplossingen voor elke probleemstelling.

Kwaliteit

Hoewel ieder project een eigen benadering vraagt, worden beproefde methoden gebruikt om een optimale kwaliteit van het resultaat te bereiken.

Klanten & Collega's over Karina

  • Karina is een uitzonderlijke medewerkster. We werkten samen aan het grote Friso Mexico project, een wereldwijd succes voor FrieslandCampina. Haar diepgaande kennis over Friso merk was een enorme hulp voor ons om de hoogst mogelijke kwaliteit te kunnen leveren in deze campagne.

    Panayiotis Kazanis
    Panayiotis Kazanis, Design thinker, DOer, Director at BaaS
  • Als Key Account Manager combineert Karina - de bij haar te allen tijde beschikbare - gedegen en gedetailleerde informatie over elk kindervoeding onderwerp. Zij houdt daarbij het totale plaatje goed in het oog. Ze is zeer goed voorbereid en weegt altijd het belang van zowel de klant als FrieslandCampina goed af.

    René Sluiter
    René Sluiter, Regional Sales Manager MEA+ at FrieslandCampina Kievit B.V.
  • Karina is een van de belangrijkste drijvende krachten van het succes van het merk Friso. Ze is nauw betrokken geweest bij de eerste fasen van de merk creatie en heeft sindsdien voortdurend een bepalende rol gespeeld bij de ontwikkeling van het merk.

    Ewout Rijkaart
    Ewout Rijkaart, Commercial Manager FrieslandCampina Export

Klanten & Partners